Karakterlaging

Her kommer alle husregler, retningslinjer, og generell informasjon om karakterlaging til denne sagaen.

Karakterark

Errata for World of Darkness hovedboken

Liste over Tilgjengelige Merits

For å lage en karakter trenger man World of Darkness hovedboken, og Mage:The Awakening hovedboken. Det er alt man trenger for å spille spillet, bortsett fra blyant, papir, terninger og andre spillere da. Det er mange andre bøker der ute, mange av dem veldig bra, men ingen av dem er strengt talt obligatoriske. Spilleleder har de fleste av dem, så om det er noen du har lyst til å se nermere på kan man si ifra om det før klubbkveld, så skal vi se om vi ikke får tatt med den boken. Dersom du ikke finner det du har lyst på av ekstramateriale i butikken er det visstnok bare å spørre folka bak disken, så kan de bestille opp for oss.

Vi kommer primært til å tillate bruk av alle Mage supplemang-bøkene når folk skal lage karakterer, med visse forbehold. For de som er interresert har vi jo en liste over merits, og hvilken bok og side man finner dem i. Dersom man finner noe i en bok som man har lyst til å bruke, men som ikke står på listen, snakk med GM så kan det hende vi får til noe. Det er noen Rotes og Merits bli ikke tillatt, på en sak-for-sak basis, men det kan også hende vi bare har glemt å føre det opp på listen.

Vi kommer til å holde oversikt over hvor mye XP som er delt ut totalt sett, og hvis folk mister karakteren sin og skal lage en ny en får man tilgang på 3/4 av total xp delt ut så langt. Det samme gjelder dersom folk har lyst til å bli med senere ut i kampanjen.

Folk som bidrar til kampanjen med å skrive logg av sessions og lignende vil oppnå belønninger i spill, som for eksempel tilgang på kraftige rotes, gaver av tass, muligheten til å få tak i Imbued Items, og generelt få sjansen til å oppnå ting som ellers ville være mye vanskeligere. Nøyaktig hva man har lyst på kan nevnes for GM, så skal han ta det til betraktning. Tilgang på kule Legacies faller også inn under her, når vi kommer så langt i spillet.