Cikala Mato

Spillernavn: Tore Schade Svenningsson
Path: Thyrsus
Order: Adamantine Arrow
Oath: Never take a human life, and heal any living creature who ask for it.
Arcana: Master of Life, Adept of Matter, Apprentice of Mind, Apprentice of Spirit, and Apprentice of Fate
Rank: Talon
Legacy: Dreamspeakers
Logg: Cikala Mato's Rapporter

Utseende: Atletiskt bygd og godt trent mann i slutten av tjueårene. Halvlangt svart hår og brune øyne. Er av indiansk avstammning. Grunnet jevnlig bruk av ritualmagi har han i det siste halvåret sett ut som en bodybuilder. Han har fjær fra ugle og ravn flettet inn i håret og gikk en god stund kledd i håndlagde klær kjøpt av andre indianere. I tiden etter kataklysmen har han begynt å kle seg i en kombinasjon av håndlage indianerklær og en glittrende grønn dress ikke ulikt den brukt av Fox. I flere måneder nå har han nesten ikke vert å observere uten en lang smal bag slengt over ryggen, denne inneholdte en eller flere buer samt et lukket kogger med piler, skjønt et par artifact bracers han har fått "operert" i armene gjør at han ikke alltid bryr seg med å ta med buene lengre.

Info: Mato er en lege på 28 år. Han liker å gå turer i skog og mark. Det kan dermed spekuleres på hvorfor han da bor midt i en ørken… Han blir sjelden observert uten sin "medicine bag", som er en liten skinnpose me no, eh, greier, i. Han ser ut til å ha tatt de innfødte lyvssynene innover seg etter at han Våknet. Det faktum at han har lite kunnskap om hvordan dette fungerer er åpenbare hvis man bare vet litt om det selv. De som har evnen til å sanse ånder (eller de som spør…) kan fort finne ut at han har en "totemånd" som følger ham over alt. Denne totemånden skal vistnok ha lært ham kunsten å lege andre me magi. Or so he says. Er i besittelse av sjelesteinene til Charlotte og Fox.

Han går vanligvis bare under navnet Mato.
De innpåslitne finner nok ut at han faktisk heter Cikala Mato i offentlige instanser også (han har foretatt en navneendring etter han Våknet).

Navnet på hans totem er visstnok Tanka Mato, eller bare Tanka.

Til de som lurer:
Cikala Mato: Lille Bjørn.
Tanka Mato: Store Bjørn.