Excelente

Excelente

Atter en dag, atter ett oppdrag. En gruppe magikere fra Frirådet har et sanctum rett over gata for et teater. Hovedsalen er leid ut til ett boyband som skal ha konsert der i morgen kveld. Frirådsgruppen mente dette ville by på forstyrrelser i høyeste grad, men hadde ikke tid/mulighet til å gjøre noe med det. Derfor hadde de sent en søknad til Consiliumet for å la de delegere jobben til noen andre.
Nøyaktig hvorfor de ringte meg er et godt spørsmål.

Jeg møtte de andre utenfor byens hovedbibliotek. Første steg på planen var å finne ut hvem denne gruppa var og hvordan mulighetene våre var for å flytte eller utsette konserten, uten å forarge fansen selvfølgelig. Vel, så lenge det ikke påvirker gruppa som ønsket dette i første omgang da.
Etter å ha snust rundt på nettet konkluderte vi med følgende:
Gruppa: Excelente
Manager: George Smith
Medlemmer: Charlie, Hans, Andy, og James
De har vært aktive i omtrent seks måneder, hvilket er hvor lenge det er siden de ble plukket opp av talentspeidere, men har først blitt megapopulær i de siste seks ukene.
Etter dette dro vi til Athenaeumet. Vel fremme prøvde Silver Shield å scrye på herr Smith uten videre hell da dette ikke var hans faktiske navn. Mer hell hadde vi med å scrye Charlie. Silver Shield kunne fortelle oss at han hadde tegn av åndelig ”magi” på seg, men det var verken arcana, numen, eller ren åndelig innflytelse. Charlotte nevnte i forbifarten at ”stemmene i hodet hennes” hadde sagt at herr Smith var et hensynsløst monster som glatt kunne begått de mest perverse forbrytelser. Hun sa også noe om sjelløse monstre. For å studere denne ”åndemagien” nærmere tok vi vår lokale åndeekspert og lasset ham opp med det vi hadde av magi for å finne ut ting. Deretter lot Silver Shield ham scrye guttungen (som for øvrig satt på en sofa og så neddopa ut. Han hadde også en halvnaken jente på hver side). Aliester bekreftet det Silver Shield så, men kunne også fortelle oss at Charlie manglet sjel, var en ukjent ikke-menneskelig livsform, og hadde magi på seg som forandret auraen hans. Aliester sjekket så resten av gruppa og bekreftet hva vi fryktet, alle var slik. Vi dro til lokalene hvor konserten skulle holdes (hvor det allerede var flere hundre mennesker som lå i kø…) for å forsikre oss om at det ikke var noe magi der for å fange sjelene til de uskyldige eller noe slikt.
Det var det ikke, men… Flere av de som sto/lå i køa var affektert av åndelig innflytelse som økte deres stahet og relaterte trekk. Jeg tok en titt for å se om det var non ånder hær og det viste det seg at det var, skjønt ikke helt hva jeg hadde forventet. Kage sto der og slikket folk. I alle fall en slags åndelig utgave av ham. Jeg ringte straks Kage og han var klar over situasjonen, men kunne ikke gjøre noe med det. Måtte åndene vite hva i all verden det var som hadde skjedd med ham! Aliester ba meg ikke tenke mer på det da han visstnok hadde situasjonen under kontroll.
Når vi hadde konstantert at det ikke var noe magi der konserten skulle foregå trakk vi oss tilbake for å diskutere alternativene våre igjen. Konklusjonen var at da ingen av oss hadde resursene til å gjøre noe annet så ende vi opp på å la konserten framgå som planlagt, men for å sikre at alt gikk rolig for seg lot vi Silver Shield gjøre et ritual som sørget for at alle personer i den byggingen i løpet av de kommende to dagene ville føle seg rolig og ha en sorts tilfreds kjedsomhet.

Oppdrag utført, men vi oppdaget ting som definitivt bør sees nærmere på.

- Cikala Mato

GM: Joar (?)
Spillere:
Aliester
Charlotte
Cikala Mato
silver-shield
Michael?