Conciliumsmøtet ved the Wynn

Alle nykomlingene og så og si alle de fastboende magikerene dukket opp til dette møtet som holdes en gang i halvåret. Alle de nye skulle skrives inn så man kan ha litt kontroll på hvem som er i byen.

Flere saker ble tatt opp. En av de som gjorde mest inntrykk på meg, og flere, var at en person som hadde kopiert en bok uten lov ble dømt til døden. Flere stormet ut av salen i protest, deriblant en av provostene, og de offentlige sakene tok en halvtimes pause.

Kort tid etter pausen var over kom en selvmordsbomber springende inn i rommet og deretter brøt helvete løs. To menn med tommyguns stormet inn fra en ende av lokalene, mens en gruppe kvinner med tinnfoliehatter og flammekastere kom fra andre enden av rommet. Situasjonen ble løst slik at ingen av Conciliumets medlemmer ble varig skadet. De fleste av angriperne døde, men jeg fikk i allefall reddet en. Det gir meg frysninger hvor lett enkelte her har for å ta menneskeliv.
Dessverre var ikke dette slutten på problemene. I alle opptøyene hadde noen klart å ta livet av Hierarken; Ramses.

Alle vi nykomlinger ble midlertidig utpekt som Sentineler inntil man kunne finne ut av hvordan dette kunne skje. De øvrige magikerene hadde alle motiver for å ønske Ramses død så de fraskrev seg retten til å etterforske dette.

Jeg er ikke helt sikker på hvor vi skal starte denne etterforskningen, men allerede ser det ut til at enkelte tar styringa. Jeg har meldt meg frivillig til å bli med Horatio og noen flere for å undersøke åstedet.

- Cikala Mato