Åstedsetterforskningen

Ramses er død. Horatio jobber vistnok med åstedsetterforskning til daglig så han ledet an åstedsgranskningen. Stalker er ansatt av LVPD så han ble også med. Normalt fokuserer jeg mere på de levende, men jeg har satt mine evner til Horatios disposisjon i dette tilfellet. For å få bedre innsikt i hva som faktisk skjedde er også Fox blitt med inn på åstedet.

Ramses satt foroverbøyd i stolen bak skrivebordet og med kinnet mot bordet. Det var blod utover mesteparten av bordet og gulvet rundt der han satt. Kontoret hadde en dør som ledet ut til hallen, og ett vindu litt oppe på veggen direkte bak der Ramses satt. Stort nok til at en mann kunne kommet seg inn uten problemer.
Den effektive dødsårsak ble fastslått å være blodtap. Ramses' hode var nermest kuttet helt av, men ingen tegn til saging, kun deler av nakkevirvlene og musklene holdt det fast. Horatio fastlo dødstidspunktet og Fox scryet tilbake til kort tid før døden intraff.

Ramses satt på samme plass og så over noen papirer. En helfarget skikkelse entret gjennom vinduet uten at Ramses ga tegn til å merke det. Så ble alt veldig merkelig. Den helsvarte skyggen trekker en regnbue og kutter strupen til Faraoen i en bevegelse så lyn spruter ut av halsen. Faraoen faller bakover, men blir lempet framover igjen så ikke hodet skal falle av. Skyggen trekker seg mot åpningen og idet vinduet lukkes går alt tilbake til normalt og man ser Ramses ligge død mens blodet pumper i strie strømmer. Jeg og Horatio undersøkte åstedet nærmere mens Fox og Stalker trakk ut for å følge morderens spor.
Vi fant nylontråder som så ut til å ha blitt revet løs av Ramses, muligens fra morderens bekledning. Under Ramses' fingre fant vi hudrester. Alle spor taes med og åstedet fotograferes nøye før Dick blir sluppet inn for å foreta litt Prime-scrying.

Morderen hadde tatt en taxi til åstedet, gått inn gjennom vinduet, gått ut samme vei og tatt taxien videre. Fox noterte nummerskiltet. Morderen var en mårkhåret kvinne.

Hudrestene ble levert til Horatios lab for å få en DNA analyse. Vi sporet ned taxisjåføren etter mye om og men, men han husket ingen detaljer fra den gjeldende turen annet enn at han hadde plukket opp en kvinne et eller annet sted på the strip og satt henne av ved the Wynn. Ingenting av turen var loggført heller.

To dager etterpå fikk vi tilbake rapporten fra DNA analysen. Hun var ikke registrert i noen av databasene til LVPD eller FBI, men hos Interpol var hun listet som hovedmistenkt i over 13 drapssaker i europa.
Vi tok kontakt me Silver Shield for å få hjelp til å finne henne. Han fikk det han trengte og prøvde å scrye henne, men hun la merke til det med en gang og og Silver Shield fikk litt paradox backlash mens spellen sluttet. Det eneste han rakk var å merke at hun var på et hotell eller motell eller tilsvarende. Han hadde andre saker å ta hånd om så vi dro til Inanna og fikk henne til å prøve også. Det samme skjedde, men denne gangen fikk vi nok utav det til at vi etter en times tid klarte å finne ut hvilket motell hun hadde tatt inn på.

Horatio og Stalker rekvirerte to flak-jakker og to gevær med bedøvelsepiler. Da Horatio ikke har no erfaring me skytevåpen, men jeg har, så fikk jeg låne det ene geværet.
Vi dro så til hotellet. Horatio og Stalker viste badges i resepsjonen og vi fikk romnøklene til de rommene det kunne være. Fox satt klar i bilen i tilfelle…
Vi åpner første dør og jeg merket øyeblikkelig at rommet var en sorts dødsone for magi. Ikke at det ikke virket der inne, bare det at alt som affekterte mer enn en persons eget Mønster sluttet å virke.
Vi trakk inn i rommet og ved første mulighet begynnte hun å skyte på oss, selv fikk jeg en kule i hodet, men heldigvis virket beskyttelsesmagien vår enda. Etter kort tid fikk jeg satt en pil i henne og hun dovnet raskt av. Vi fraktet henne til Vokterne og hun ble plassert i en spesialcelle der. Smykket hun bar ble flyttet til en annen lokasjon av Vokterne.

Hittil har vi fått ut av henne at hun kalles Louhi, moren var en Vokter, og hun er en leiemorder som hater magikere. Vedkommende som hyrte henne inn til denne oppgaven er desverre enda på frifot da hun ble kontaktet via telefon av en vrengt stemme.

Vokterne tar saken videre. Mitt engasjemang er ferdig for nå.

De involverte:
GM: Alexander
Spillere:
Dick
Fox
Horatio
Cikala Mato
Stalker

OOC:

Åstedsetterforskningen, åstedsgranskningen. For noen artige ord. ^^