The Incursion

Dette var en hastesak. Jeg ble kontaktet av Heralden* (hvem??) med beskjed om å møte utenfor Whetroad kjøpesenter da både kunder og ansatte hadde flyktet ut og ropt "monstre" og lignende. For sikkerhets skyld ble flere av de residerende magikerne kaldt inn. Jeg møtte opp og ble raskt plassert i et team bestående av meg selv, Tanka, Kage, Allan, og Stalker. På motsatt side av senteret ville Fox, Silver Shield, Horatio, og Charlotte entre.
Kun utrustet med et kart over senteret og at "monstre" hadde blitt rapportert, uten videre forklaring, gikk vi inn.
Ok. Flak jakke og hagle også da, men det er detaljer.

Rett etter å ha entret senteret la jeg merke til en twilight-ånd i en sminkebutikk. Den påstod å ikke ha merket annet enn at menneskene forlot plassen og brydde seg ikke videre med det. Loci'et den kom igjennom var angivelig plassert utenfor kjøpesenteret, dette er noe jeg foreslår blir underforsket videre da et svakt punkt i Veggen kan skape flere problemer for byens innbyggere.
Uansett virket det ikke som den hadde noe med saken å gjøre så Kage ledet an inn i en klesbutikk og idet jeg kom etter var han i full gang med å prøve kvinnebukser. Vi antar at noe eller noen hadde tuklet litt med sinnet hans.
Allan så vist noe i en dunge klær og stupte inn etter det, mens Stalker hadde problemer med et skjerf som prøvde kvele ham samt en utstillingsdukke som med fordel kunne stått litt mer i ro. Kage ble angrepet av noe som så ut som gammelt treverk formet som vagt humanoide hender, de kom ut av et speil. Selv prøvde jeg og Tanka som best vi kunne å lappe sammen de sårede blant oss, inntill jeg ble angrepet av en utstillingsdukke som slo med høyhelte stilettsko. Etter jeg hadde hamlet opp med det ble det ringt etter mine tjenester fra andre enden av senteret, jeg sendte Tanka for å ta seg av de.
Stalker tok omsider hånd om dukken. Kage hadde fått dratt en skikkelse ut av speilet, hvilket ikke hjalp i hele tatt, som så mest ut som en pinnemann. Etter litt ble pinnemannen usynlig og forsvant helt for oss kort tid etter. Kage fikk også ei taklist med spiker rullet rundt halsen og jeg gjorde hva jeg kunne for å holde ham i live. Jeg fikk ham løs og listen gikk løs på meg og trakk meg opp til taket før jeg fikk ødelagt den med hagla. Etter det roet ting seg og jeg kunne lege de skadede før vi trakk videre inn og møtte de andre som også hadde opplevd meget unormale ting.
Fox hadde vist vert i en annen verden, men jeg kunne ikke finne noen meget svake punkter i Veggen mens vi gjennomsøkte resten av senteret så jeg vet ikke helt hva som skjedde med ham. Uansett ga han meg en skitten fjær av ukjent opprinnelse.

- Cikala Mato