Miraz' Testamente

Del 1

Det er sent på natta og dette oppdraget kan se ut til å kreve litt mere enn opprinnelig antatt så det er best jeg får skrevet ned nattens hendelser nå som jeg uansett har en del tid til overs.

Det var ettermiddag da Kage ringte meg. Han, William Hall, og Allan hadde tenkt å dra ut rundt midnatt for å undersøke et tips han hadde fått. De skulle til en kirkegård. Nevnte jeg at det var fullmåne i natt? Jeg ble med, om enn bare for å forhindre at de skulle skade seg. Åndene måtte vite hvordan, men uansett.
Vi møttes alle ved inngangen ca klokken elve og gikk deretter til en bestemt plass, Kage virket i allefall bevisst på hvor man skulle. Vi gikk litt rundt om kring, observerte og ventet, men ingenting skjedde før klokka slo tolv. Plutselig dukket en person opp midt i blandt oss. Det tok oss ikke lenge å skjønne at dette var en illusjon. Spesielt ettersom han, jeg mener den, startet med å si no slikt som "Kage, hvis du ser dette betyr det at jeg er død." Kage fortalte oss at dette var hans læremester, Miraz, som forøvrig hadde dødd for ikke lenge siden. 'Miraz' fortsatte med å si at han i lengre tid hadde passet på en gjenstand som i feil hender kunne forårsake stor ødeleggelse. Det falt nå til Kage å passe på den. Den var gjemt ikke langt unna byen og for å sitere Miraz; "Den ligger omtrent en kilometer fra byen under Glacier-". Illusjonen forsvant. Kort tid senere merket Hall en portal i et skogholt et kort stykke unna. Vi sprang dit og fant ingenting. Hall merket derimot at noen hadde oprettet en portal hær som må ha vart ei stund, i tillegg var det spor av illusjonsmagi. Etter å ha teorisert oss fram til at noen kom hit, flyttet illusjonen, hørte den ferdig, og stakk igjen gjennom portalen ringte vi Fox. Klokken var riktignok over midnatt, men som jeg trodde hadde ikke Fox lagt seg enda. Vi fikk ham til å møte oss for så å la ham se tilbake på hva som skjedde her. Han så at en portal åpnet seg, en skikkelse gikk ut, brukte Space magi til noe, og sa noe slikt som "men hvor er den din senile gamling!", og deretter forsvant inn i portalen som deretter forsvant. Fox så ikke illusjonen, men det var ikke mere han kunne gjøre så vi lot ham dra.
Kage ringte Stalker et par ganger, men uten svar. Jeg prøvde så å ringe ham og fikk svar med en gang. Midt i samtalen skiftet plutselig alt rundt meg og jeg skjønte at William hadde tatt oss gjennom det som var igjen etter portalen. Vi befant oss i en varehus koblet til et verksted. Etter et minutt eller så ringte alarmen, så vi noterte raskt navn og adresse på plassen og tilbake. Vi kjørte innom hos Stalker og plukket ham opp på vei til Athenaumet. Da William Hall var den eneste som hadde tilgang til Athanaumet så lurer jeg litt på hvorfor vi vekte Stalker i første omgang. Vi har sittet her på venterommet i godt over en time og har ikke hørt noe mere fra William. Vi fant forresten bilverkstedet. Ikke noe uvanlig som vi kunne se. Ligger i utkanten av byen.

Del 2

For å avslutte del 1; etter 5 timer me venting dro vi alle heim og tok kvelden. Heldigvis hadde William resultater å vise oss etter all ventinga.

Neste dag dro vi til Glacier Hotell, som lå en liten kilometer fra bygrensen. Hotellet var nedlagt og huset var ikke i bruk. Da vi kom fram sjekket Stalker etter bevisstheter inne i lokalene, før vi gikk inn. Han fant fem. Fire i første etasje og en i en kjellernedgang. Vi konfererte og banket deretter på døra. Et par av de kom ut og lurte på hva vi gjorde der og sa at dette hotellet var nedlagt. Allan overbeviste dem om at vi kom fra FBI og spurte om de hadde tillatelse til å være der. De hadde faktisk fått tillatelse av huseieren om å gjøre noen "utgravninger" for å sjekke om det var noe verneverdig eller noe slikt her. Vi ba dem trekke ut og sa at dette ville gå raskt. Jeg kommer ikke på akkurat hva det var slags sak Allan sa vi var på, men det er ikke så viktig akkurat nå. Fire personer gikk ut og rett før vi entret merket William at det ble kastet en Prime-spell av noe slag der inne. Vi trakk inn og fant ingen nedgang selv om Stalker mente det skulle være en. Allan og Stalker gikk ut for å prate med de fire folkene og oppholde dem. De ville blant annet se deres bæretillatelse for våpen, da de åpenbart var armert. De fikk se det, og Stalker ringte inn for å konfirmere og få deres identitet. Alle fire hadde godkjent lisens og var ansatte av SecuriTech, et firma som blant annet leier ut livvakter. I mellomtiden hadde jeg funnet luka som var blitt skjult meget godt via en Prime-illusjon. Etter noe jobbing fikk jeg brutt den opp så vi kunne se ned. Det var et lite rom med en tom pidestall midt i og atlantiske runer på veggene. Den ene veggen så ut akkurat som om noen hadde sluppet en stein i flytende sement som så størnket veldig raskt. Vi anslo at noen nylig hadde brukt Matter til å gå gjennom veggen. Vi samlet oss inne igjen og ringte Silver Shield for å høre om han kunne gjøre noe med de fire så vi slapp å hamle opp med både en fientlig magiker og fire godt trente livvakter. Desverre var det ikke noe han kunne gjøre, men da vi hadde utgitt oss for å være FBI foreslo han at vi jobbet videre på den og arresterte magikern da de ikke kunne gjøre noe da. Avtalen ble ugyldigjort hvis klienten ble arrestert. God ide, men vi fikk desverre ikke kjangsen til å prøve den ut.
Stalker hadde gått ut mens vi snakket me Silver Shield. De fire hadde fått en telefon og etter det gikk de bort mens Stalker fulgte etter, usynlig. Vi trakk ut og så at verken livvaktene eller Stalker var å finne, så vi satte oss i bilen for å se om vi ikke kunne finne magikern. Men først sjekket jeg etter sprengstoffer, Allan sa nemlig at en av livvaktene hadde gjort noe ved bilen min, men han så ikke hva. Jeg sendte en melding til Stalker for å finne ut hvor han var samtidig som han sendte meg en melding om nettopp hvor han var. Han var et lite stykke unna, bak en haug hvor de andre hadde parkert sin bil.
Jeg slengte bilen i gir og blåste avgårde. Da jeg kom over haugen spann bilen min nok til at noen av passasjerene mine fløy rett ut. Jeg burde ha investert i bil med tak. Sukk, jeg må vel snart det. Scenen vi møtte var ikke hyggelig. Magikeren hadde lagt merke til Stalker og fjernet usynligheten hans, hvorpå livvaktene hadde skutt ham alle sammen. Slik han så ut var det et mirakel at han levde og skulle han overleve ville sekundene være viktig så jeg sendte Tanka i hans rettning med en gang, bra var det også for skadene han hadde pådratt seg var for alvorlig til at min magi hadde hjulpet i heletatt. Vi prøvde alle som best vi kunne å stoppe magikeren og de fire livvaktene, om de var kontrollert eller ikke vet jeg ikke, men de var tyldligvis ikke ute etter å stoppe oss, men å drepe oss. De skjøt meg i hodet!
Uansett. Når ting omsider roet seg slo det meg hvor alvorlig hele situasjonen virkelig var. Av alle 10 personene tilstede var jeg den eneste som fremdeles var ved bevisthet.
Flaks at det var doktoren som var våken da.

Magikern og de jeg klarte å redde er blitt brakt til Vokterne. Amuletten er jeg usikker på hvem som endte opp med, men jeg tror Kage har den…

- Cikala Mato

GM: Joar
Spillere:
Allan
Cikala Mato
Kage
Stalker
William Hall