Mysterium Titler

Hver Orden har sitt eget rang-system, med ledere og nestledere og offisielle titler og jobber. Får å oppnå disse trenger man vanligvis Status innenfor Ordenen. De følgende er de vanligste titlene som Mysterium bruker:

Aquisitor: Skaffer items og bøker sleepers har, fra hvelv, samlinger, museer og ruiner. Tyver. Krever Status 1
Censor: Fjerner kunnskap og items andre mages har, som de ikke burde ha, ifølge mysterium. Krever Status 1
Savant: Professor innen sitt felt. Ansvarlig for å kunne ting, bevare sin kunnskap, stille til rådighet. Krever Status 2
Curator: Sjefen for mysteriumet sitt bibliotek/magisamling, Atheanaeumet. Krever Status 3

I tilegg til disse så har Mysterium en lang tradisjon med nivåer av innlemmelse. Idet man lærer mer kan man stige i gradene, og få tilgang til fler og fler av hemmelighetene til Ordenen. Dermed kan man se hvor "viktig" noen er i Ordenen ved å vite hvilken rang de har klart å oppnå så langt. Dette er noe ALLE medlemmene av Mysterium har, uansett hvilke jobber og titler de har. De forskjellige gradene er:

Neokoros Inferior: Nettop blitt med i ordenen, men ikke blitt inlemmet i indre sirkler. Student. Ingen dotter i Status.
Neokoros Superior: Har bidratt med noe til Ordenen, og blitt innlemmet som ordentlig medlem. Student som har bestått eksamen. Karakteren har Status 1.
Daudachos Inferior: Har bevist man er kompetent og blitt flink, har oppnådd en Bachelor-grad eller lignende, studieveileder, de som gjør ting. Karakteren har Status 2.
Daudachos Superior:
Hierophant: Personen er nå en lokal ekspert, har bidratt masse, og bevist at han kan jobbe hardt og oppnå resultater. Omtrent som å ha avlagt en Doktorgrad. Karakteren har Status 4
Hierophant Superior: Innerste mester, lar andre styre de verdslige ting og utfører egne, mer avanserte studier. Karakteren har Status 5.