The Shepherds

En mystisk gruppe med mennesker, en undergrunnskult med ukjent agenda. Det hvirker som om medlemmene er helt vanlige mennesker, fra grønnsakshandlere til butikkhjelpere, som alle har blitt med i dette hemmelige brorskapet.

Shepherds ble første gang møtt ved juletider, da de utførte et okkult rituale på toppen av en bygning, kledd i kapper. For at ritualet skulle fungere ofret Stalker livet sitt, hvilket resulterte i at byen ble reddet fra naturkatastrofene som truet med å ødelegge den.

Flere måneder senere dukket det opp en Banisher kalt Psychopomp som systematisk drepte alle medlemmene av Shepherds man visste om, og som brente bøkene deres og ødela all data de hadde jobbet på. Det viste seg at Shepherds drev med mye koding, sortering og behandling av informasjon, innen alt fra astronomi til børs, og tydeligvis hadde et eller annet mål de jobbet mot. Men noen hadde ansatt en snikmorder til å drepe dem og ødelegge alle spor, men ikke før en kopi av alt arbeidet hadde blitt sendt til et ukjent sted.

Senere prøvde og klarte to agenter ansatt av Shepherds å stikke av med hånden og øyet til Moriarty, mens en gruppe lokale Seers of the Throne holdt to overlevende medlemmer som fanger for å finne ut hva de drev med.

Nyere etterforskning utført av Stars på kommando fra Sin-Eater antyder at The Shepherds på en eller annen måte er alliert med Project Orpheus.